Hoe behaal je het ITIL certificaat?

Het hebben van een ITIL certificaat is niet verplicht, maar wel handig. Het geeft namelijk een goed beeld van het service beheer binnen de IT en alles wat daar bij hoort. Zo zal de samenhang van onderwerpen binnen dit gebied een stuk duidelijker worden. Als je het certificaat behaalt, mag je dus spreken van een goede basis van kennis in de IT. Aan het certificaat wordt er wel veel waarde aan gehecht. Veel bedrijven maken gebruik van het ITIL raamwerk of tenminste delen hiervan. Daar kun je dus ook uit leiden dat het ideaal is om hier wat van af te weten. 

Volg deze stappen

Als je het ITIL certificaat wil behalen, zijn er een aantal stappen die je daarvoor moet volgen. Als eerst zoek je een cursus die bij jou past. Zo krijg je alle lesstof binnen die je moet weten en kun je dit oefenen met filmpjes en examens. Het maken van de oefentoetsen wordt dus erg aangeraden, want dit geeft meteen een beeld van hoe het echte examen zal gaan. Een cursus is niet verplicht voor het boeken van een examen, maar is dus wel handiger. Als je alle voorbereidingen hebt gedaan; filmpjes kijken, de lesstof lezen en oefeningen maken. Dan ben je eigenlijk al klaar om het examen te maken. 

Wat kan ik met het certificaat?

Wanneer je het examen hebt gemaakt en hiervoor bent geslaagd, heb je het certificaat behaald. Maar wat kun je hier eigenlijk mee? ITIL is een raamwerk om processen binnen een organisatie in te richten. Hiervoor bestaan er richtlijnen die ervoor zorgen dat de verschillende delen van die organisatie zullen worden ingericht. Steeds meer bedrijven zijn gebruik gaan maken van ITIL. Dit is ook de reden dat het een basis is geworden voor IT-beheer. Het gaat bij ITIL om oplossingen in de praktijk. Als deze goed werken, zal de klanttevredenheid omhoog gaan. Met het certificaat zijn de klanten gegarandeerd dat alles goed zal verlopen. Bij https://ictzaakwaarnemer.nl/  worden deze vaardigheden getest. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *