Wanneer we het hebben over het stuk facilitaire dienstverlening binnen een bedrijf, dan denken de meesten vaak aan het aanvullen en reinigen van het koffiezetapparaat. Uiteraard is dit één van de taken die binnen dit pakket hoort, maar bij lange na niet hetgeen waarvoor een facilitaire dienstverlener verantwoordelijk is. In principe draagt de facilitaire dienstverlening zorg voor het volledige gebouw. Dat wil zeggen het aanvullen van de voorraden, het reinigen van alle ruimtes en waar nodig kun je er zelfs nog voor kiezen om het bedrijfsrestaurant te laten runnen door een facilitaire dienstverlener. De voordelen hiervan zijn natuurlijk enorm. Vooral in de huidige tijd, waarin het vinden van personeel lastig is, is het zonde om de gewaardeerde dame bij de receptie de helft van de tijd werkzaamheden te laten doen, die eigenlijk ook kunnen worden uitbesteed. Kortom, reden genoeg dus om een bedrijf in te schakelen.
Een extern bedrijf biedt je flexibiliteit
Het uitbesteden van de facilitaire dienstverlening, kan voor jou als ondernemer een flinke stap zijn. Iets waarvan je denkt dat dit ook prima intern kan worden opgelost, wordt ineens een extra kostenpost. Althans, zo voelt dat! Toch is dit absoluut niet het geval. Eén van de vele voordelen aan het inschakelen van een externe partij, is namelijk dat zowel jij als deze partij flexibel is. Heb je bijvoorbeeld een belangrijke lunch op de planning staan die geregeld moet worden, dan kun je dit natuurlijk zelf laten doen door één of twee medewerkers, maar kun je ook vragen of een facilitaire dienstverlener je hierin kan ondersteunen. Wanneer ze er toch al lopen, is het relatief eenvoudig om voor een paar uur even iemand bij te laten springen. Ook zorgt het ervoor dat je kunt opschalen indien nodig. Stel dat je bedrijf groeit en je kantoor groter wordt, dan is het wel prettig te weten dat er meerdere handjes nodig zijn om alles straks te houden binnen je bedrijf.
Uniforme werkwijze
Binnen een bedrijf is er niets zo belangrijk als uniformiteit. Wat je namelijk vaak ziet, is dat wanneer je ervoor kiest dit intern te laten doen, de ene keer de koffiemelk bij de Jumbo wordt gehaald en de andere keer bij de Albert Heijn. Nu is dit voor een keer niet zo erg, maar voor de uitstraling van het bedrijf moet dit gewoon in orde zijn. Kies je voor een bedrijf die dit volledig voor je uit handen neemt, dan ben je ervan verzekerd dat dit op de juiste manier gebeurt. Allereerst hebben ze verschillende leveranciers waar ze zaken mee doen en dus een enorm assortiment hebben waaruit je kunt kiezen en ten tweede weten ze als geen ander hoe belangrijk het is om telkens dezelfde werkwijze te blijven hanteren. Dus besteedt jij dit gedeelte nog niet uit en laat ook jij, net als zoveel bedrijven de koffie aanvullen door de receptioniste? Dan is het zaak hier zo snel mogelijk verandering in te brengen.