Voor bedrijven is het een belangrijke kernwaarde om zich te blijven ontwikkelen en natuurlijk vooral om zich te blijven verbeteren. Ontwikkelingingen en vebeteringen binnen een bedrijf kunnen op allerlei verschillenden manieren plaatsvinden en vormgegeven worden. Een van de manieren om te ontdekken waar de sterkte en de zwakke punten van een bedrijf zich bevinden is door het doen van onderzoek bij verschillenden doelgroepen. Een voorbeeld van zo’n soort onderzoek is bijvoorbeeld onderzoek naar tevredenheid van medewerkers. Een ander onderzoek dat kan worden uitgevoerd is een onderzoek naar de tevredenheid van klanten van een bepaald bedrijf. De uitslag van het onderzoek is erg interessant voor het bedrijf.
Onderzoeken bedoeld voor medewerkers
De eerste doelgroep waar een bedrijf onderzoeken zou kunnen uitvoeren zijn de medewerkers die bij een bepaald bedrijf aan het werk zijn. Het is erg belangrijk om de mening van de medewerkers over het bedrijf waar ze werken zo nu en dan te peilen en te inventariseren. Medewerkers zijn een essentieel deel van een bedrijf. Als medewerkers ontevreden zijn, dan zal dit terug te zien zijn in de diensten en de prestaties die zij leveren. Voor een bedrijf is het van belang om de tevredenheid van medewerkers zo hoog mogelijk te houden. Hierdoor zullen de diensten die door medewerkers geleverd worden van goede kwaliteit zijn.
Onderzoeken bedoeld voor klanten
Naast onderzoeken of medewerkers van een bedrijf tevreden zijn is het ook belangrijk om met behulp van duomarketresearch te onderzoeken of klanten van een bedrijf tevreden zijn. Voor een bedrijf is het namelijk van groot belang om te weten of klanten tevreden zijn met een bedrijf. Wanneer klanten tevreden zijn is het waarschijnlijk dat de klanten trouw bij het bedrijf blijven terugkeren en dat ze het bedrijf aanbevelen bij vrienden en familie. Echter, het is ook belangrijk om te weten wanneer klanten niet tevreden zijn. In dit geval zou de klant namelijk verbeterpunten kunnen aandragen voor het bedrijf.