De voordelen van een digitale klantenkaart

Als nieuw bedrijf is het altijd interessant een klantenkaart aan te bieden aan jouw klanten. Dit is een goede manier om aan klantenbinding te doen. In deze digitale tijd is een digitale klantenkaart aanbieden mee gaan met de tijd. De meeste mensen hebben zelfs apps om alle klantenkaarten te stockeren. Aangezien dat iedereen altijd zijn telefoon bij de hand heeft, heeft hij ook steeds zijn digitale klantenkaart bij. De voordelen van een digitale klantenkaart zijn onbeperkt voor zowel de klant als het nieuwe bedrijf.

Klantenbinding en loyaliteit

Als bedrijf kan je de voordelen van een digitale klantenkaart benoemen als een nieuwe klant langskomt. Het is een ideale manier om je klanten beter te leren kennen door na te gaan wat ze kopen en waar ze in geïnteresseerd zijn. Zo kan je op de noden en behoeften van de klant inspelen als je reclame of publiciteit maakt voor jouw producten. Je kan zelf zien wanneer ze wat juist hebben gekocht en uitgegeven. Langs de andere kant creëer je een vertrouwensband met je klanten of loyaliteit van de klanten als ze zien wat je als bedrijf als voordelen aanbiedt. Laat jouw klanten allerlei voordelen halen uit jouw klantenkaart zoals extra kortingen, cadeaus of punten sparen voor extra geld. Zeker als ze pas klant zijn, biedt je best onmiddellijk een extraatje als ze een digitale klantenkaart accepteren. Zo komen ze direct nog eens terug want anders verliezen dat extraatje.

Marketingpromotie online

Als bedrijf is het ook eenvoudiger gericht publiciteit sturen naar het emailbestand van alle klanten. Zo kan je de klanten tijdig mailen over nieuwe en geplande acties of specials die er gepland zijn. Vraag wel beleefd of ze toestemming geven dat je alle promoties mailt. Ook kan je de klanten verwittigen wanneer er nieuwe producten te verkrijgen zijn in jouw winkel.

Lees tip:  4 Oplossingen om een ​​luidruchtig huis te bestrijden 

Overzicht voorraden

Met een digitale klantenkaart uit te reiken aan al je klanten heb je ook een algemeen overzicht van wat er verkocht is. Aan de hand van dat overzicht kan je je stock beter beheren.

Eenvoudig in gebruik

Zowel voor klant als bedrijf is alles wat digitaal is, gemakkelijk te gebruiken. Vertel hen ook dat ze niks moeten doen, enkel gewoon de telefoon laten scannen als ze een aankoop hebben gedaan.

Punten verdienen en/of beloningen krijgen

Voor de klanten zijn de voordelen van een digitale klantenkaart ook aangenaam. Ze kunnen punten sparen of cadeaus vergaren. Klanten houden van zo’n systeem waar ze iets kunnen verdienen.

Bron: softwaremagazine




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *